Hae tästä blogista

torstai 14. tammikuuta 2010

Ohjaustehostimen RVS-käsittely

Kelit hieman lämpenivät ja lämpötila pyörii kymmenen pakkasasteen molemmin puolin, joten saatoin aloittaa RVS-käsittelyt. Päätin aloittaa helpoimmasta ja samalla ehkä pahimmasta tapauksesta eli ohjaustehostimesta.

Tehostin on pitänyt melkoista ininää eikä ääni ole ainakaan vähentynyt lämpiämisen saati ajamisen myötä. Koska minulla on aiempia hyviä kokemuksia RVS-käsittelyistä, päätin kokeilla sitä myös tähän. Aiemmin olen käsitellyt aineella mm. '90 Legacyn vaihdelaatikon, josta rutinat katosivat jo parin kilometrin ajon jälkeen eivätkä ole palanneet vaikka käsittelystä on jo aikaa 3,5 vuotta ja 48000 kilometriä.

Ohjaustehostimen käsittely on tarkoitus toteuttaa kahdessa vaiheessa, jossa ensimmäisessä RVS-geeli lisätään vanhoihin öljyihin ja ajetaan 400 km, jonka jälkeen vaihdetaan tilalle uudet, RVS:llä terästetyt öljyt.

Tässä video ensimmäisen käsittelyn kulusta:
(jos YouTube räkkyää niin video löytyy myös blip.tv:stä:http://blip.tv/file/3169994)


Tämän lisäksi kippasin ohimennen purkillisen Valvolinen polttoainejärjestelmän puhdistusainetta tankkiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti