Kortti ongelmien ja osittain euron kurssin sukeltamisen vuoksi olen keskittynyt enemmän pikku näpertelyyn. Auringonpaistaessa annoin kärrylle ensimmäisen kunnon pesun. Pesin kaikki luukkujen pielet ja ovien alareunat tarkasti. Vahaa ei voinut pintaan laittaa siitepölyn vuoksi.
Poikkesimmen TJanin kanssa Nokialla (autokaupoilla tietenkin) ja totesimme samalla ettei ilmastointi toimi onneksi on kattoluukku, jonka avata. Ja pysähtyä laittamaan kiinni. Noh, ilmastoinnissa näytti sentään olevan uudemman tyypin liittimet että ehkäpä sinne saa kaasua.
Kattoluukun takkuamista yritettiin korjata usealla netissä suositellulla eri tavalla. Ensin tuli puhdistettua ja voideltua kiskot. Ei auttanut. Kiristettiin moottorin kytkintä. Ei auttanut. Vuoltiin ohjureita puukolla. Ei auttanut. Tämä johti lopulta koko räppänän irroittamiseen.
Nyt kun luukku tuli irroitettua, teen sille samalla pikaisen huollon irroittamalla tiivisteen. Näin tulee samalla puhdistettua tiivisteen väliin vuosien mittaan tunkeutunut möhnä ja poistettua alkava ruoste. Puhdistin tottakai myös kattoluukun aukon tiivisteet. Ero on melkoinen (ennen/jälkeen). Ilmastointiteipillä kiinnitetty muovilevy toimittaa kattoluukun virkaa sillä välin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti