Tässä yhä osaa Jenkkilästä odotellessa päätin korjata häjyyn kuntoon päässeet pyyhkijänvarret. Molemmat tuulilasinpyyhkijänvarret olivat pahasti haalistuneet ja päästään ruostuneet. Takalasin varresta oli vain maalit kadonneet mutta pintakäsittelyt oli vielä tallella.
Hionta, puhdistus ja vahvasti mattamustaa Mastonia pintaan ja varsista tuli uuden veroiset. Jälleen jäämme jännityksellä seuraamaan miten työnjälki kestää aikaa ja olosuhteita.
Katsastuksesta tuli odotetusti hylky. Autosta oltiin kyllä kovasti kiinnostuneita. Ei ole aiemmin ollutkaan neljää inssiä yhtä aikaa tutkimassa autoa. Pakoputki falskaa pahasti jostain eikä päästömittauksista tullut mitään. Kumma kyllä putki on huokauksen hiljainen. Vuotoa ei toistaiseksi ehditty paikantamaan, koska pukille on jonoa eikä ole pahemmin aikaa pakoputkea ihmetellä. Pitää perehtyä myöhemmin kun on kakkosauto hankittuna.
Seinäjoella poiketessa hain hieman öljyjä. Pienen pähkäilyn jälkeen päätin ostaa kokeeksi Gulfin tuotteita. Aiempaa henkilökohtaista kokemusta ei ole mutta tuotteet ovat hyvässä maineessa. Hinnakkaita ainakin olivat. Enkä saanut edes Gulf-paitaa kaupan päälle vaikka ostin 150 eurolla öljyjä.
Öljyistä moottoriöljyt on jo vaihdettu. Muut öljyt vaihdetaan vasta RVS-käsittelyjen kakkosvaiheessa. Molemmissa perissä on nyt ykkös-käsittely menossa. Ostin poikkeuksellisesti Mahle-merkkisen öljynsuodattimen tavallisen M-Filterin sijaan. Oli sen verta pieni purkki verrattuna M-Filteriin että jatkossa taidan pitäytyä näissä kotimaisissa. Samalla hankin ja vaihdoin myös polttoaineensuodattimen, koska autossa oli luultavasti yhä paikoillaan alkuperäinen vuodelta -92.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti