Ensimmäisenä piti kärry katsastaa kun ajoaika oli jo ehtinyt päättyä. Katsastusremontiksi riitti tällä kertaa yhden vuotavan liitoksen paikkaaminen pakoputkesta taktisella määrällä pakoputken asennustahnaa ja alumiiniteippiä. Korjaustapa on osoittaunut toimivaksi ja viime vuoden katsatukseen tehty vastaava paikkaus takavaimentimen juuressa oli yhä tiivis. Kokonaan uusi putkisto tulee kun budjetti sallii.
Tällä panostuksella selvittiinkin sitten katsastuksesta huomautuksetta. Niin jarru- kuin päästöarvot olivat parantuneet edellisestä kerrasta.
Paluumatkalla hain sitten Rengastien Autotarvikkeesta uudeet öljyt ja suodattimen. Öljyksi valkkasin samaa Gulfin Formula G:tä joka on tähän asti pelannut koneessa hienosti. Öljynvaihtohan ehti tässä auton seistessä venähtää vähän turhan pitkäksi ja öljyt ehtivät olla koneessa pari vuotta ja reilut 10 tkm. Mutta eivätpä mitenkään pahalta näyttäneet ulos tullessaan.
![]() |
Picasa keksi sitten jostain lisätä väärän vuosiluvun... |
Öljynvaihdon jälkeen onkin sitten keskitytty auton siistimiseen talven jäljiltä. Ohjelmasta on tähän mennessä suoritettu imurointi, pesu ja vahaus. Sisätilojen ja lasien puhdistus odottaa vielä suosiollisempia kelejä. Istuimet voisi toki öljytä sateellakin...
![]() |
Ja sama tässä. |
Yksi uusi lisäys on konkka jonka asensin auttamaan vahvistinta. Eipä olisi uskonut sillä olevan niin paljon vaikutusta. Eritoten kun ostin konkan vuosi sitten vitosella kirppikseltä. Kaiuttimet soivat nyt kuitenkin huomattavasti terhakkaammin ja gainia voi lisätä vahvistimesta tappiin asti ilman äänen säröytymistä. Valitettavasti hattuhylly säröytyy jo huomattavasti aiemmin. Konkan merkistä, mallista saati tehoista ei ole tietoa.
Seuraavaksi olisi suunnitelmissa kokeilla sopisiko Leonen ohjaustehostimen pumppu tuohon ja ehkä vihdoin tuunata tuo vesiputousmaski. Näillä näkymin maalaan sen mustaksi. Jotain olisi tehtävä kun se happanee aika vauhtia eikä se hääviltä ole näyttänyt uutenakaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti